αισθητικές ιδιότητες;
θέση του έργου στην ιστορία της τέχνης;
“There really is no such thing as Art. There are only artists.”
E.H. Gombrich The Story of Art (1950).
" for every piece of art that has ever existed, there must be an invisible common property. Works of art are embodied meanings..."
Αrthur Danto What art is (2013)
τοιχογραφία στο σπήλαιο Λασκό
Grotte de Lascaux
17000 π.Χ ;;;
μία από τις 600 που υπάρχουν στο σπήλαιο
Αφροδίτη της Μήλου
Αγήσανδρος ή Αλέξανδρος Αντιόχειας 130 π.Χ. ;;;
Blessing Redeemer (1423)
Fra Angelico
De sterrennacht 1889
Vincent van Gogh
Manet’s “At the Café” (c. 1879)
Auguste Herbin (1882 - 1960)
Une rue à Bastia 1907
oil on canvas 54.6 x 46 cm
Private collection
[fauves - φώβ]
Fountain (1917),
photograph of a sculpture by Marcel Duchamp, by Alfred Stieglitz
Ansel Easton Adams
Church, Taos Pueblo (1942)
φωτογραφία
Site-specific installation 1996, Menil Collection
Dan Flavin, a leading Minimalist sculptor
Joseph Beuys
7000 Eichen – Stadtverwaldung statt Stadtverwaltung
Year | 1982 |
---|---|
Type | Land art |
Location | Kassel, Hesse, Germany |
With the help of volunteers, Beuys planted 7,000 oak trees over several years in Kassel, Germany, each with an accompanying basalt stone.
It was first publicly presented in 1982 at the documenta 7.
Diane Arbus (/diːˈæn ˈɑːrbəs/; March 14, 1923 – July 26, 1971) was an American photographer noted for photographs of marginalized people—dwarfs, giants, transgender people, nudists, circus performers—
Eddie Carmel, Jewish Giant, taken at Home with His Parents in the Bronx, New York, 1970
Barnett Newman
Broken Obelisk Rothko Chapel
1963-7
"γλυπτό είναι εκείνο που σκοντάφτεις όταν κάνεις μερικά βήματα πίσω για να δεις καλύτερα έναν πίνακα"
Είναι η περίφημη εγκατάσταση « Εις Δόξαν», που ο πρωτοπόρος Ελληνας καλλιτέχνης ολοκλήρωσε το 1993. Αποτελείται από σακιά τσιμέντου στοιβαγμένα το ένα πάνω στο άλλο, που έχουν τυλιχτεί με ελληνικές σημαίες.
Η παρουσία της εγκατάστασης στην πολύπαθη πλατεία εντάσσεται στις εικαστικές παρεμβάσεις του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο δημόσιο χώρο, με τη συνεργασία του ΥΠΠΟΤ και του Δήμου Αθηναίων. Ο κορυφαίος εικαστικός, βαθιά πολιτικοποιημένος αλλά όχι στρατευμένος, έφυγε από τη ζωή το Μάρτιο του 2011.
Η αγωνία για τη μοίρα του νεότερου Ελληνισμού υπήρξε συστατικό σημαντικών έργων του, για να θυμηθούμε τους «Τοίχους της Αθήνας» ή την έκθεση του 1969, με τα κόκκινα γαρίφαλα στο γύψο -σύμβολο της αντίστασης κατά της δικτατορίας των συνταγματαρχών- και τη μετέπειτα δουλειά του με τους μετανάστες και τους πρόσφυγες.
webliography
κριτική του τελευταίου βιβλίου του Arthur Danto του 2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου