α] Ο Σεζάν θελε να απλοποιήσει τις μορφές στα βασικά τους γεωμετρικά στοιχεία: τον κύλινδρο, τη σφαίρα και τον κώνο. Επίσης επιθυμούσε να συλλάβει την αλήθεια της οπτικής αντίληψης με στόχο να προσφέρει στο θεατή των έργων του την αισθητική εμπειρία του βάθους, χωρίς τη χρήση της παραδοσιακής προοπτικής.
β] Ο Σεζάν είναι η γέφυρα μεταξύ του ιμπρεσιονισμού του 19ου αιώνα & του κυβισμού του 20ου. Επηρέασε επίσης τους φωβ και τις επόμενες γενιές της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας.
Τα "πασάζ" του (γαλ. passage) είναι διασταυρούμενες πινελιές που ενώνονται για να δημιουργήσουν μια δισδιάστατη μορφή. Έτσι έχουμε επιπεδοποίηση του τρισδιάστατου χώρου στο έργο, όπως βλέπουμε στον παραπάνω πίνακα.
Όπως είπε ο Μόντριαν, στον πίνακα Les Grandes Baigneuses, 1898–1905 ο Σεζάν μας έδειξε
πώς δημιουργείται η ομορφιά, όχι από τα αντικείμενα που αναπαριστά, αλλά από τη σχέση της μορφής και του χρώματος, ή κατά τον Καντίνσκυ μας έδειξε την εσωτερική ομορφιά των πάντων.
Στον πίνακα Maisons à l'Estaque του Μπρακ ζωγραφισμένο τυ 1908 , που μάλλον πρόκειται για τον πρώτο κυβιστικό πίνακα, είναι εμφανέστατη η επιρροή του Σεζάν
βιβλιογραφία
Argan, G.C. (2014). Η μοντέρνα τέχνη 1770-1970. Ηράκλειο: ΠΕΚ
σ. 278-9
Foster, H. et al. (2013). Η τέχνη από το 1900. 3η έκδοση. Αθήνα: Επίκεντρο
σ. 110
webliography
άρθρο για τον όρο passage στη ζωγραφική του Σεζάν
βιογραφικό άρθρο για τον Σεζάν
β] Ο Σεζάν είναι η γέφυρα μεταξύ του ιμπρεσιονισμού του 19ου αιώνα & του κυβισμού του 20ου. Επηρέασε επίσης τους φωβ και τις επόμενες γενιές της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας.
Mont St. Victoire όπως φαίνεται από το les Lauves
1902-6
Τα "πασάζ" του (γαλ. passage) είναι διασταυρούμενες πινελιές που ενώνονται για να δημιουργήσουν μια δισδιάστατη μορφή. Έτσι έχουμε επιπεδοποίηση του τρισδιάστατου χώρου στο έργο, όπως βλέπουμε στον παραπάνω πίνακα.
Όπως είπε ο Μόντριαν, στον πίνακα Les Grandes Baigneuses, 1898–1905 ο Σεζάν μας έδειξε
πώς δημιουργείται η ομορφιά, όχι από τα αντικείμενα που αναπαριστά, αλλά από τη σχέση της μορφής και του χρώματος, ή κατά τον Καντίνσκυ μας έδειξε την εσωτερική ομορφιά των πάντων.
Στον πίνακα Maisons à l'Estaque του Μπρακ ζωγραφισμένο τυ 1908 , που μάλλον πρόκειται για τον πρώτο κυβιστικό πίνακα, είναι εμφανέστατη η επιρροή του Σεζάν
βιβλιογραφία
Argan, G.C. (2014). Η μοντέρνα τέχνη 1770-1970. Ηράκλειο: ΠΕΚ
σ. 278-9
Foster, H. et al. (2013). Η τέχνη από το 1900. 3η έκδοση. Αθήνα: Επίκεντρο
σ. 110
webliography
άρθρο για τον όρο passage στη ζωγραφική του Σεζάν
βιογραφικό άρθρο για τον Σεζάν
Cezanne's Visual Truth: The Visceral
Experience of Seeing
Cézanne’s nude figures in a landscape are meant to disturb rather than delight us
George Berkeley An ESSAY TOWARDS A NEW THEORY OF VISION (Based on the First Edition, Dublin, 1709)
George Berkeley An ESSAY TOWARDS A NEW THEORY OF VISION (Based on the First Edition, Dublin, 1709)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου